22 januar 2016

Den aller beste strikkelua

Jeg har strikket mange luer i årene etter at jeg ble bitt av strikkebasillen, og lille M har veldig, VELDIG mange luer i kurven sin. Men det er én lue som virkelig har blitt favoritten, både her i huset, og hos gavemottakere, nemlig stripelue fra Den store guttestrikkeboka. Den er fantastisk i passform og tykkelse og fungerer godt med både ullgarn, ull-bomullsgarn, med og uten striper.

Denne lua strikket jeg i sommer, og den har blitt flittig brukt i hele høst og vinter, og blir det nok utover våren også. Jeg har planer om å strikke en til lillebror også, i tillegg til at det er et par nevøer som også ønsker seg.



Strikkeinfo: 
Garn: Lanett fra Sandnes Garn
Pinner: 2,5 mm
Oppskrift: Stripelue fra Den store guttestrikkeboka
Tid: et par kvelder





***

5 kommentarer:

  1. Den lua er en favoritt hos oss også :)

    SvarSlett
  2. Takk for tipset! Denne skal jeg jammen strikke til guttene. Riktig fin!

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Så fin! Takk for tipset, boka har jeg jo:)

    SvarSlett
  4. Også er den så søt♥ Herlig med striper i duse farger:)

    SvarSlett
  5. Søt lue, tror jeg må lete frem oppskrift på denne. :)

    SvarSlett