25 august 2014

Barnehagegenser

Minstemann har startet i barnehage. Jada, vi er litt tidlig på den, men når vi begge skal på jobb, har vi ikke så mange andre muligheter. Heldigvis elsker han å være der, og er glad og fornøyd når vi leverer ham.

I sommer hadde jeg tenkt å ferdiggjøre flere "barnehage-prosjekter". Kanskje var det varmen, eller bare feriemodus som gjorde det, men lysten til å strikke varme ullplagg forsinket meg en smule veldig.

Men nå som været har skiftet til høst, og sol har blitt til regn, har pågangsmotet kommet tilbake, og flere "barnehage-prosjekter" er på pinnene. Den første til å bli ferdig er rullegenseren. Denne manglet bare et erme og raglanfelling, så den var lett.


Jeg har strikket den i str. 1 år, med lengde til 2 år. Jeg har brukt Drops Garnstudio alpakka, og det gikk med akkurat 100g petroleumsblå og en rest lysegrå. Det tar nok egentlig ikke så lang tid å strikke den, hvis man ikke blir slått ut av varmen :)


Neste gang tror jeg at jeg vil droppe knappene, og bare strikke raglanfelling hele veien rundt, som jeg har sett mange har foreslått på Ravelry. Men foreløpig er det nok greit med knapper, når han ikke selv kan samarbeide til å få klærne på.






Ha en fortsatt fin mandag!





***

10 kommentarer:

  1. Skikkelig fin genser! Den ser så myk og deilig ut.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Fin og deilig genser! Kjekt med varme plagg i barnehagen:)

    SvarSlett
  3. Kjempefin genser den kommer til å bli god utover nå :)

    SvarSlett
  4. Flott genser :-) kjekt du sier ka du brukte, slik info liker jeg :-)

    SvarSlett
  5. Kjempe fin genser :) Likte godt de tynne stripene :) Og artige knapper!

    SvarSlett
  6. Kjempefin! Fine farger, og kjekt med garntips;)

    SvarSlett
  7. Så fin :) PS tidlig barnehagestart her også - men lillebror er så glad for å være sammen med alle de andre barna

    SvarSlett
  8. Så fin genser! Hvor kan jeg finne oppskrift?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Oppskriften er Rullegenser fra Strikk til Nøstebarn. Tror du kan kjøpe oppskriften på nettet hvis du ikke har boken :)

      http://nostebarn.no/garn/strikkeoppskrift-1931.html

      Slett