14 april 2014

Nøstebarn og smårollinger

Vi har kommet oss til Norge på påskeferie. Før turen går videre til påskefjellet, rakk jeg innom Nøstebarn i Sandvika, for å få tak i garn til årets påskeprosjekt. Jeg ble litt hekta på Nøstebarns sitt 2-tråds merinoull fra sist jeg var der. De har utrolig mange fine farger, og ingenting er så godt som et stort babyteppe i nøstebarnull.


Jeg kjøpte to hesper med den fineste himmeblå fargen! Det kommer mange småtisser i vennegjengen og familien nå i tiden fremover, så det gjør jo ikke noe å ha et par barselsgaver på lager :) Dessuten kom jeg desverre til å ødelegge minstemann sitt ullteppe, så det kan jo hende at han burde få seg et nytt... Mange muligheter :)


Heldigvis har de garnvinde i butikken, og derfor kom jeg hjem med garnnøster ferdig til bruk :)


En tur innom Ark bar også frukter. På hylla stod Strikk til Smårollinger og ropte på meg "se meg, se meg!" Jeg har lest om denne på flere blogger i det siste, og etter å ha bladd litt i den, ble den selvfølgelig med hjem. Jeg gleder meg til å bla i den i påska. Etter dagens hamstring føler jeg meg ihvertfall klar til tur på påskefjellet :)




Hva skal du strikke i påska?

***




6 kommentarer:

  1. Så herlig å frotse i garngleder :-) jeg skal strikke ferdig en kjole :-)

    SvarSlett
  2. Har ikke fått rotet meg til å prøve nøstebarn sitt garn ennå, men det frister. Kommer nok garantert til å kjøpe den boken også ;) Jeg har startet på høstjakken fra pickles i dag. God påske :)

    SvarSlett
  3. Nøstebarn sitt garn er bare deilig! Jeg strikker på ei undertrøye til julibabyen, i ullsilke fra Design Club - nesten Nøstebarn da =) Egenkomponert fra toppen og ned. Og så strikker jeg på ei bukse til 2-åringen. Håper at en av dem blir ferdig i hvert fall! Jeg tror ikke jeg har sett den boka, takk for tips!

    SvarSlett
  4. Nydelige farger! Ser ut som du kommer til å f en fin påske! :-) Jeg har planer om å kjøpe med meg garn og oppskrift til Nancy jakken på vei til hytten. Må bare bestemme meg for farger.. :-)

    Den boken venter jeg spent på at skal dukke opp i postkassen min. Gleder meg!. Nøstebarnteppene er utrolig gode, og et must til små nurk. Dessverre er det lett å henge det opp i ting når det er så luftig, så jeg har delvis ødelagt begge mine. Men reparerer så godt jeg kan, og bruker de videre. De er godt brukt, og ser etterhvert sånn ut også. Et bevis på hvor gode de er :-)

    SvarSlett
  5. Herlig med en tur innom garnbutikk, blåfargen var nydelig! Og denne boka må man bare ha:) Jeg bruker påska til ruging hjemme

    SvarSlett
  6. Herlig blåfarge! Kos deg med påskestrikking:)

    SvarSlett