29 april 2014

Elle Fant

Jeg har heklet denne søte, lille elefanten etter en oppskrift inspirert av Sebra-elefanten. Jeg har heklet med litt tynnere garn og nål, og fikk en fin leke-størrelse på den (ca 15 cm høy og lang). Jeg har prøvd et helt nytt garn som består av bomull (30%) og bambus (70%).  Jeg ble kraftig frarådet å hekle med dette garnet (av garnbutikk-damen!), fordi det har en tendens til å dele seg så man ikke får med alle trådene.

Sludder og pølsevev!

Det er det mykeste, deiligste garnet jeg noensinne har heklet med! Trådene var ikke noe problem, kun i mindre grad da jeg skulle sy delene sammen. Det gir et helt annet resultat enn vanlig bomullsgarn, både mykere og blankere. 




Det gikk med litt under 50 g Blend Bamboo fra Hjertegarn, på heklenål 3. 
Oppskriften finner du her! (PS jeg har laget en litt annen tvist på ørene, som jeg syns passer bedre - etter inspirasjon herfra)








***

13 kommentarer:

  1. Åh, så søt!
    Kosedyrhekling ser fryktelig avansert ut, men det er kanskje bare noe jeg innbiller meg?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, absolutt, denne er ihvertfall veldig lett :) Bare å kaste seg ut i det! ;)

      Slett
  2. Nydelig! Takk for tips til oppskrift:)

    SvarSlett
  3. De var kjempesøt. Jeg blir også fort inspirert av Sebra. Mye fint. Spennende med et annet garn enn bomull.

    SvarSlett
  4. Aldeles nyyyydelig liten venn dette her! :)

    SvarSlett
  5. Årh,,hvor er den kær !!!!

    SvarSlett
  6. Herlig, den var kjempesøt :)

    SvarSlett
  7. Så søt elefant! Det er en nydelig blogg du har, så mye fint du har strikket og heklet, og så flott presentert:) har lagt deg til i bloggrullen min og nå er jeg følger:)

    SvarSlett
  8. Nydelig elefant:D kan du skrive oppskriften på ørene? Jeg får dem ikke til:/

    SvarSlett
  9. Hei! Denne er skikkelig fin altså! Men ser ut som du har gjort noen endringer på snabelen også?

    SvarSlett