30 mars 2014

Smokkelenke (!!)

Smokkelenker - hvorfor har jeg ikke tenkt på det før? Det er jo den perfekte barselsgave! Etter at jeg så denne supersøte smokkelenken hos Lykkeplagg, fant jeg frem heklenålen og prøvde meg frem selv.  Det finnes mange oppskrifter på smokkelenker derute, det er bare å velge:


Denne ligner veldig på lenkene til Strikkeprinsessa, men jeg har brukt en litt annen metode da jeg har en slem evne til å få en "brett" på midten når jeg hekler rundt og rundt. Jeg er ganske fornøyd med resultatet - bare synd at smokk ikke er noen stor hit her i huset...




God søndag!



****






****

4 kommentarer:

  1. Fin smokkelenke! Genialt restegarnsprosjekt:)

    SvarSlett
  2. Kjempefin smokkelenke, liker fargene! Så flott at jeg kunne være med å inspirere:)

    SvarSlett
  3. Kjemp fin!�� Hvordan har du heklet da hvis ikke rundt og rundt?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Jeg har heklet frem og tilbake, og så en kant rundt til slutt :)

      Slett