16 juli 2013

Helt enkel ullbukse

Jeg har så smått begynt å strikke noen småplagg til den-vi-venter-på. Vi vet ikke om det blir gutt eller jente, så fargevalgene er foreløpig ikke så veldig spennende. Denne ullbuksen har jeg strikket med utgangspunkt i en oppskrift fra Garnstudio, men med en del småjusteringer. Den er strikket i str. 6/9 mnd, med litt ekstra lengde på bena. 


Jeg la opp samme antall masker som i oppskriften, men strikket 1r, 1vr i 6 cm i steder for 3r, 3vr som det står i oppskriften. Droppet den ene omgangen med vrang, og fortsatte med glattstrikk så den ble like lang som i oppskriften. Gjorde den samme justeringen ved bena, altså fortsatte med glattstrikk til det manglet 5-6 cm av den totale lengden, droppet den ene runden med vr, og strikket vrangbord med 1r,1vr i 5-6 cm. 



Oppskrift: Garnstudio BabyDrops 18-4 med en del småjusteringer.
Garn: Drops Merino Extra Fine, farge 08 lys beige
Pinner: 3 og 4 mm
Str: 6/9 mnd.
Tid: 2-3 kvelder





***

2 kommentarer:

  1. Hei! For en flott blogg du har, så masse fint du har strikket! Venter selv på en mini, så den buksen du har strikket, kunne jeg tenke meg å prøvd meg på. Enten den eller rillestrikket bukse. Det er i allefall morsomt å strikke til egne barn. Håper jeg får litt tid til det også etter at mini er født. Nå går det mest i ferdigstilling av prosjekter her, og små forberedelser;)
    Lykke til med resten av svangerskapet. Vi håper vår mini kommer i løpet av de neste 14 dagene;)

    SvarSlett
  2. Nøytrale bukser er kjempe til små rumper :) passer til alt av klær :)Lykke til :)

    SvarSlett